Tuesday, February 08, 2005

關於我的100

1.世上最動聽的聲音是林海峰的聲音
2.對靚仔的定義 -- 有才華加上適度自信
3.我覺得周杰倫都算係靚仔
3.對靚女的定義 -- 心地善良不造作不小心眼不講人事非
4.我覺得李嘉欣唔算係靚女
5.發過最美的夢是吃魚蛋粉時偶遇阿Jan(!),與他閒聊(!)並主動offer幫人家帶小孩(!!)
6.我的愛人很愛我
7.第一次夢見阿Jan在十三歲那年,我和軟硬在淺水灣燒煙花
8.喜歡鞋和手袋,因為無論體形在甚麼變化的狀態中仍然可以用得著
9.真正開始喜歡金色是在收到ipod mini之後
10.喜歡Vancouver的四季
11. 喜歡櫻花開滿整條街的春天
12. 喜歡夜晚九點幾都未天黑的夏天
13. 喜歡秋天那濕濕的楓葉香味
14. 喜歡冬天的第一場雪為我們美化每一間屋原本核突的屋頂
15. 學過綱琴,小提琴,牧童笛,flute,bass, 和鼓
16. 可惜仲未有一樣學得成
17. "夜空的彼方"令我愛上J-pop,今天仍然喜歡
18. 木村拓哉叫我認識日劇的魔力,今天仍然為他的美貌傾倒
19. 一場仙台的concert令我相信我和木村的生命線在那麼一個晚上曾經交叉過
20. 曾經花大量的金錢買了一堆唔好聽,但正版的唱片
21. 現在只會花錢在林海峰,黃耀明,和陶吉吉的唱片上
22. 從來未給自己買過周杰倫的唱片

23. 卻豪花過一舊錢看他的演唱會
24. 中學時曾經營炒賣yes!card的生意
25. 十四歲隻身來vancouver讀書
26. 當時的一個大原因是想避開反了面的朋友乙個
27. 上機前收到她寫給我的十四頁信,其中十頁是罵我的,另外三頁是justify她與我絕交的理由
28. 從那天起,我相信"我的眼淚是很cheap的"
29. 後來,在我生命裡也陸陸續續出現了不少這種所謂的朋友
30. 而我相信這種人是不會絕種的
31. 中學時一直也蓄短髮 aka 男仔頭
32. 大學變身長曲髮美少女
33. 曾箍牙四年,贏得彩色綱牙的花名
34. 雖然我都覺得呢個花名幾cute,但我很討厭改這個花名給我的人
35. 大學時期,懶型,一次拔智慧齒X4,回家後因流血不止被送進急症室
36. 自此每聽見別人(有意)去拔智慧齒都會出一身冷汗
37. 最憎人地搞小圈子,然後排斥其他人
38. 但相信這又是另一群不會絕種的人
39. 討厭大圍唔係好熟的人一起吹水:晒時間
40. 集齊一套the incredibles的老麥happy meal玩具
41. 曾於02年和少爺占通過email交換日記幾十集
42. i love french nails
43. 對著想買的東西很難忍手
44. 善於用言語文字表達自己
45. 享受寫這種幾無聊的東西
46. 我的好好朋友一雙手數得晒
47. 有幸在小學一年級就遇上我最好好好好那個好好朋友
48. 她的頭比我大寫字比我慢但比我富有和瘦(激死)
49. 但當然這些,和所有其他,也無損我們之間的感情
50. 但願她永遠也不會再騙我第二次
51. 因為要我原諒一個很愛的人是需要很多努力的
52. 很喜歡做飯,但不喜歡洗碗
53. 情迷所有像真度高的迷你食物玩具/擺設
54. 自豪的事情(1):是我妹妹的家姐
55. 電腦白痴,連ram vs gig / hard drive vs ram 的分別也未搞得清 (主要係唔知咩係ram)
56. 小時候咬手指甲,被爸檢查到要續隻打,打到怕,所以介掉
57. 自豪的事情(2):小學時暗戀過的男生今天仍然很帥兼事業有成
58. 有承擔地做著hi-liter的義工
59. 喜歡紅色的鞋和銀包
60. 一個手提電話起碼可以用兩年(自己都覺得勁!)
61. 有時都幾搞笑
62. 幫我的愛人改了很多很多個好好笑的花名
63. road trip 最遠試過打直落到San Deigo
64. 截至2005年二月七日為止,尚未有一刻恨過去歐洲旅行
65. 曾養過的寵物包括小雞,雀仔,兔仔,狗仔,和烏龜
66. 自豪的事情(3):小學時暗戀過我的髒男生今天也變得很帥
67. 可以望實個收音機(咩都唔做)聽阿Jan做節目
68. 個人認為這是最奢侈的享受
69. 吸引我的異性:一個靚仔(refer to 2.)在專心做著他擅長的事情
70. 吸引我的同性:樣靚身材好
71. 小時候曾極度討厭橙色,簡直係見到都想嘔
72. 總不明白為何爸爸那麼專制
73. 也不明白為何媽媽那麼不講道理
74. 很想父母明白我
75. 但我知道永遠唔會得到
76. 自豪的事情(4):曾經通過自家網頁認識一些真心交往的朋友,以文字互相交流
77. 好憎自己唔識唱歌
78. 好食,懶做
79. 想我都好想好似中左頭獎有野唔晒做老細/老豆又吹我唔脹
80. email me at
vivien_tang@hsbc.ca,覆得特別快 esp. during office hour
81. 大學讀到一半曾經被踢出校,後尾咪又入返去
82. 那時才發現讀書唔成承受的壓力比讀書的壓力更大
83. 唔好送麥嘜麥兜公仔俾我,我唔係妹妹仔,我唔係好鍾意佢地,亦都唔特別支持香港動畫

84. 睇麥嘜麥兜的唯一原因是林海峰配音
85. 我去過的美國的真正美的地方之一:Sausalito
86. 睡不夠才需要喝咖啡

87. 但很多時睡得夠也喝
88. 苦的不合我,要甜的,像peppermint mocha 或 hazelnut latte
89. 直到現在還未找到一套向陌生人介紹自己的統一方法

90. 很累的時候極度容易發脾四
91. EQ很低
92. 適應力強
93. 容易相信人
94. 也容易討厭人,尤其八掛的人
95. 大部分時間十分self-conscious
96. 小部分時間十分恍惚

97. 對於大自然裡很多不能被解釋的事情都抱著單純的信心,相信神造它們必定有祂的意思,而我未必有需要全部知道
98. 大概知道我存在的意義,如何實踐則每天仍在探朔中
99. 我知誰掌管明天
100. 我也知誰牽我手

9 comments:

Ma Lau said...

haha... finally decided/have time to sign up an account to post a comment here... (actually i just found out i don't really need an account to post... >_<)

anyway, my Xanga isn't very consistent ga... sometimes i post a few days in a roll, sometimes i'll be gone for almost a month or more... so didn't wanna publicize it until i decide to make it consistence lor... but anyway, thx for dropping by and leaving a comment la! i'll be watching your blog closely as well! hehe...

P.S. it looks like beta and M took over in the other comment area... good thing they only took over 1 spot :P

Ma Lau said...

P.P.S. i haven't had time to go to CD stores yet... do u know which oneis good for 正版 CD? cause some places looks honest but actually they sell "soap"

viv said...

i usually go to Poly in Parker (that's where i got David's CD) or the taiwanese CD store in Yaohan, that's where i got Jay's concert DVD. you can trust them.

altough you don't post daily you should have let us know about your site! with our support i am sure you will have the motivation to write more & more! =P

M said...

19!i dunno you'd watched smap concert!!!!geeze!!!!i'd like to try at least once!!!!52, i'm the complete opposite; 99-100, OMG.
the 100 reminds me of the old days - when i first read your words. =)

ps so turns out one doesn't need an a/c to leave msg, haha. 1 wrong answer and i made myself a 老點王, yeah

Ma Lau said...

well turns out the next day i went to china town w/ my mom for lunch and i just (purposely) walked by MAL and couldn't resist buying the CD. now listening to it all the time :P

Ma Lau said...

M: turns out beta said the same thing so u'r not the only one, if that makes you feel any better :P

viv said...

ma lau:
ooopppss.. i sort of announce it for you... =P more ppl will go visit you~ hahaa

M:
an essay question for you:
please elaborate, what does it mean by the "old days"?

Ma Lau said...

Viv: haha... i'm not trying to keep it a secret ge... but if i publicize it and then people only come a few times then i'll lose face ma haha... :P

M said...

re:the old days
the first thought was the days when i was mo liu enough to wake up before noon and listen to a radio program in canda produced by someone i've never met whose words touched my heart.
but when i really think about it, yea, it can be an essay question.